Amaryllisfrossa med tillägg hyacinter

köksfönsterI år har jag verkligen gått överstyr med Amaryllis och hyacinter.

mörktrödamaryllis

 

Jag ville ha blommor runt mig denna jul och det har faktiskt blommat sedan november nu. Utöver amaryllis är det hyacinter. I slutet på hyacintperioden frångick jag det vita och ville ha färg också så lila och rosa njuter jag av nu. De vita amaryllisarna har slutat blomma så nu är det i orange och rött (starka färger) även där.

hängande hyacint

En vän gav mig dessa snyggingar i vitt. Så himla fina. Tack Ninni. 🙂

rosahyacint

Har aldrig i hela mitt liv köpt så mycket amaryllis.

orangeamaryllis

Ska se om jag lyckas förvara dem någonstans till nästa vinter. För det har verkligen lyst upp november och december. Jag har flera som fortfarande blommar fint och flera som ännu inte kommit. Jag började i november med vita amaryllis och nu blommar det fina olika röda sorter. Jag är såld just nu på amaryllis och kan tänka mig att utöka samlingen nästa år till rosa. Men först måste jag få samlingen att överleva. En annan fin blomma som satte igång är orkidé, även de är underbara. Nu vill jag ha vår. 🙂

orkide

2 reaktioner på ”Amaryllisfrossa med tillägg hyacinter

  1. Här har det också varit amaryllisfrossa. Är än för den delen. Otroligt stora snabbväxande vackra blommor. Lycka till med att förvara dom till nästa vinter. 😀

    Gilla

  2. Vad vore livet utan Amaryllis och Hyacint….
    Det är nog bland det nyttigaste man kan frossa i, tror jag!
    🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

    Gilla

Lämna en kommentar