Det som göms i snö

Nej då, det snöar inte ännu, men då jag gett mig på höstsådd i år för första året, måste jag ha en plan så jag förstår vad som kommer upp nästa år när det bara är några blad och jag kikar vilt på fröpåsarna och försöker förstå vad som är vad.

För att komma runt det så har jag skissat av krukorna i den ordning i de står nu och detta är vad jag sått i dem. (Jag kan meddela att bara nu några helger efter att jag sått hade jag helt glömt i vilken ordning jag sått dem, så detta kommer att vara guld värt i vårdagar).

sådd

De växter jag köpte på sista (jag tror att detta var sista) rean har jag planterat tillfälligt i ett bra litet hörn i trädgården. Enligt nedan. Även här kommer jag att vara glad i vårdagar när jag letar upp den här bloggen. Gäller att få tag i rätt pioner då. Rosorna får agera landmärke. :).

växt

De andra buskarna som står i detta hörn också har jag sparat namnet på och placerat bredvid busken med stenar på. Får se om det går att läsa i vårdagar. Vi får hoppas.

Till nästa helg kommer årets sista projekt, grindarna! Det ska bli spännande… och väldigt skönt när de är på plats.

Vi har nu vinterstängt dammen och trädgården i övrigt och börjar leta oss inomhus. Jag har hittat tillbaka till mitt ritprogram och hittar säkert på några flera idéer till nästa år, även om vi redan nu har rätt så bra koll på vad vi vill göra och i vilken ordning. Ska försöka att inte skapa ett nytt ”dammprojekt” så allt annat prioriteras om igen. 🙂damm

 

 

 

3 reaktioner på ”Det som göms i snö

  1. Sådär gjorde jag oxå i början.
    Men insåg snabbt att inget blir som man tror. En del växter kommer aldrig…de har helt enkelt dött. Andra kommer fast på en annan plats…de har förflyttat sig. Sen får man själv flytta på en del växter då de antingen tar för mycket plats eller blir skymd av en annan växt. Så efter ett tag är det jobbigt att rita upp var man har allt. Sen är det en del av vårens tjusning att plötsligt stå vid rabatten o säga: Åh…är det den som kommer här. Plus att man slipper sakna det som inte kommer för man minns dom helt enkelt inte hihi.

    Men hur kommer det sig att du har satt en ros mitt bland pionerna??

    Gilla

Lämna en kommentar